Daytona Circuit sijaitsee Akaassa Karhunrahkan alueella, osoitteessa Syrjäintie 21, Urjalan, Akaan ja Hämeenlinnan rajalla. Radan kaarteet on varustettu mahtipontisilla kallistuksilla, jotka tekevät tästä täysalfattiradasta suurilla korkeuseroillaan erittäin mielenkiintoisen Suomen mittakaavassa.

Kierrosesittely

Asfalttikierros on mitaltaan noin 1 km keskimäärin 8, 10 ja 16 m leveää asfalttia. Radan korkeusero on parhaimmillaan 8 m.Rata taipuu myöskin hybridiksi, täysasfalttiradasta rallicross, jokkis, supermoto ym. käyttöön soraosuuksiensa ansiosta.Tule kokemaan jotain uutta, lähestulkoon millä vain moottorivälineellä.

rata
1
100 metriä pitkä lähtösuora 16 metriä leveänä tarjoaa monelle autourheilumuodolle hienot ja hyvät puitteet.
2
Ensimmäinen kurvi on noin 45 asteen kulmassa, oikealla ajolinjavalinnalla selvität tämän kaasu pohjassa. Kurvin jatkuessa ylämäkeen lähde edelleen kiihtyvällä vauhdilla kohti yhtä radan ainutlaatuisimmista kohdista. Mäen päällä näyttää siltä, kuin rata katoaisi alta ja lähtee jyrkästi alamäkeen. Riittävän ripeäkulkuisella autolla saat jopa pyörät ilmaan. Tämä nyppylä tuntuu varmasti vatsanpohjassa.
3
Kiihdyttäessä alamäessä huomaat lähestyvän pienen nousun ennen jyrkkää, hieman kallistettua kurvia. Löydettyäsi jarrupaikan tähän pieneen nousuun ennen ns. riukukurvia on sinulla valittavana monta ajolinjaa. Kallistettu kurvi tuntuu jatkuvan pitkälle, ennen kuin se muuttuu pitkäksi takasuoraksi.
4
Suoran päässä sinua odottaa Laguna Sega-tyyppinen Korkkiruuvi-kurvi. Siinä lähdet nousemaan jyrkästi ylös hieman kallistettua kurvia ja se ikäänkuin imaisee sinut oikealle ajolinjalle. Kokonaisuudessaan korkeusero on Korkkiruuvissa n. 5 metriä. Ajolinjoja ja ohituspaikkoja riittää tässä kurvissa.
5
Korkkiruuvista päästyäsi aukeaa jälleen suora kohti doseerattua kurvia, joka on toteutettu hieman jopa NASCAR-radalta tutulla erittäin kallistetulla kurvilla. Tästä voisi jopa päätellä mistä tämä rata on saanut nimensä.
6
Vauhdikkaasta doseraatusta kurvista päästyäsi lähdet kiihdyttämään jälleen suoralle. Suoran päässä on tiukka kurvi. Valitse ajolinjasi tarkkaan, sillä seuraava shikaaniyhdistelmä ennen pääsuoraa on erittäin ratkaiseva aika-ajossa. Viimeinen shikaaniyhdistelmä on varmasti haastava ajoneuvolle kuin ajoneuvolle. Yhdistelmä on kriittinen uudelle kierrokselle lähdettäessä.
Kausikortti
ajotapahtuma